top of page

Άκου την Καρδιά σου

ΑΚΟΥ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ.jpg
  • Απαλλαγείτε από την υπέρταση

   Εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση δεν είστε οι μόνοι. Μελέτες δείχνουν ότι οι μισοί από τους Αμερικανούς έχουν αρτηριακή πίεση πάνω από το στόχο των 120/80 mmHg, όπως ορίζεται από την American Heart Association. Όπως και με τις περισσότερες παθήσεις τις καρδιάς , εάν γίνουν αρκετά νωρίς σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής, η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι εντελώς αναστρέψιμη. Το έχω δει με πολλούς ασθενείς μου. Στην πραγματικότητα, μετά από λίγες μόνο εβδομάδες από την πραγματοποίηση σημαντικών αλλαγών στον τρόπο ζωής, υπό την σωστή καθοδήγηση, μπορούν να αρχίσουν να μειώνουν

τα φάρμακα της υπέρτασης. Συνεργαστείτε με το γιατρό σας για ελέγξετε την πίεση σας.

  • Ελέγξτε το άγχος σας

   Φαίνεται ότι είμαστε όλοι αγχωμένοι. Μία μελέτη έδειξε ότι το χρόνιο άγχος μας.  ισοδυναμεί με το κάπνισμα 5 τσιγάρων την ημέρα! Ακόμα κι αν νομίζετε ότι έχετε άγχος είναι αρκετό για να αυξήσετε τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 27%! Είναι θέμα ορμονών. Όταν αγχωνόμαστε το σώμα μας απελευθερώνει κορτιζόλη και αδρεναλίνη στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτές οι ουσίες είναι τοξικές για την καρδιά εάν αυτό συνεχίζεται για καιρό. Τι μπορούμε να κάνουμε για να ελέγξουμε το άγχος μας; Βάλτε προτεραιότητα να κάνετε κάτι κάθε μέρα για να ελέγχετε τα επίπεδα άγχους σας. Δεν θα μπορέσουμε ποτέ

να αποφύγουμε εντελώς το άγχος. Είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης. Το κλειδί είναι να αναγνωρίσετε το άγχος σας και μετά να κάνετε κάτι ενεργά κάθε μέρα για να μειώσετε τα επίπεδα άγχους σας. Για μερικούς ανθρώπους αυτό θα μπορούσε να είναι η άσκηση, να περνάς χρόνο στη φύση, να διαβάζεις ένα καλό βιβλίο, να κοιμάσαι καλά ή απλά να κάνεις

παρέα με τους φίλους σου.

 

  • Μειώστε τη φλεγμονή

   Η φλεγμονή είναι σαν το άγχος, μπορεί να είναι χρήσιμη για το σώμα για σύντομα χρονικά διαστήματα. Ωστόσο, όταν η φλεγμονή δεν σταματάει ποτέ, μπορεί να βλάψει την καρδιά και το υπόλοιπο σώμα, καθώς και να προκαλέσει πρόωρη γήρανση. Έχει αναγνωριστεί εδώ και αρκετό καιρό ότι η φλεγμονή είναι μια σημαντική αιτία κολπικής μαρμαρυγής. Τα καλά νέα είναι ότι εάν μπορούμε να μειώσουμε τη φλεγμονή για την καρδιά μας, θα βοηθούσε και το υπόλοιπο σώμα μας να ανακάμψει επίσης. Γνωρίζατε ότι υπάρχει μια απλή εξέταση αίματος που μπορεί να σας ζητήσει ο γιατρός σας για να ελέγξετε το επίπεδο φλεγμονής σας; Αυτό το τεστ ονομάζεται C -Reactive Protein ή CRP για συντομία. Ο στόχος είναι να έχετε CRP μικρότερο από 1 mg / L. Εάν μπορείτε να μειώσετε το CRP σας σε λιγότερο από ένα, μπορείτε να μειώσετε δραματικά τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής, καρδιακών προσβολών, καρκίνου και ακόμη και της νόσου του Alzheimer.

 

  • Μειώστε το σωματικό σας βάρος

   Γνωρίζατε ότι το υπερβολικό βάρος είναι μία από τις βασικότερες αιτίες κολπικής μαρμαρυγής σήμερα; Πρόσφατες μελέτες δείχνουν πόσο σημαντική είναι η απώλεια βάρους για την αντιστροφή της κολπικής μαρμαρυγής. Πιο συγκεκριμένα, εάν τα υπέρβαρα άτομα θα μπορούσαν να χάσουν περίπου 32 κιλά, θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής σχεδόν τρεις φορές. Αυτό είναι κάτι που έχω δει ξανά και ξανά στην πρακτική μου. Τα υπέρβαρα άτομα με κολπική μαρμαρυγή που μπορούν να χάσουν το παραπανίσιο βάρος τους μπορούν εύκολα να εξαφανίσουν την κολπική μαρμαρυγή τους.

 

  • Επιλέξτε τα σωστά τρόφιμα

   Γνωρίζατε ότι τα ποσοστά κολπικής μαρμαρυγής στο δυτικό κόσμο είναι εξαιρετικά υψηλά και διαρκώς αυξανόμενα; To γρήγορο φαγητό (junk food) είναι σαν να ρίχνουμε βενζίνη στη φωτιά της κολπικής μαρμαρυγής. Τα σωστά τρόφιμα μπορούν να αντιστρέψουν τους περισσότερους από τους παράγοντες, που οδηγούν στην εμφάνιση κολπικής μαρμαρυγής.

 

Για τους ασθενείς μου προτείνω μια ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή:

- Εννέα μερίδες φρούτων ή λαχανικών καθημερινά.

- Τουλάχιστον μία μερίδα ξηρών καρπών ή σπόρων ολικής άλεσης καθημερινά.

- Τουλάχιστον μία μερίδα όσπρια εβδομαδιαία.

- Δύο μερίδες λιπαρού ψαριού (χαμηλού υδραργύρου), όπως ο σολομός, κάθε εβδομάδα.

Να ελαχιστοποιήσουν ή να αποφύγουν τα ακόλουθα τρόφιμα:

- Επεξεργασμένα ή παρασκευασμένα τρόφιμα.

- Ζωικό κρέας, ειδικά επεξεργασμένα κρέατα (χοτ ντογκ, λουκάνικο, μπέικον, αλλαντικά) και κόκκινο κρέας.

- Αλάτι και ζάχαρη, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων που μετατρέπονται αμέσως σε ζάχαρη όπως αλεύρι σίτου, λευκό ρύζι ή πατάτες.

Ο στόχος είναι να φάτε πραγματικό φαγητό. Για να επιστρέψετε στο μαγείρεμα και να μοιραστείτε γεύματα με τους φίλους και την οικογένεια!

  • Απαλλαγείτε από τις κακές συνήθειες

   Ο καπνός, το αλκοόλ και τυχόν διεγερτικά, συμπεριλαμβανομένης της καφεΐνης, μπορεί να αποτελέσουν το έναυσμα για την κολπική μαρμαρυγή. Γνωρίζατε ότι υπάρχει μια κατάσταση που ονομάζεται Holiday Heart ( η καρδιά των διακοπών!) Αυτό συμβαίνει όταν κάποιος πίνει πολύ αλκοόλ, καταναλώνει βαρύ γεύμα και μετά μπαίνει σε κολπική μαρμαρυγή.

 

   Για πολλούς από τους ασθενείς μου, το να απαλλαγούνε από αυτές τις κακές συνήθειες

μπορεί να εξαλείψει τα επεισόδια κολπικής μαρμαρυγής.

Επικοινωνία

Εάν επιθυμείτε να κλείσετε ραντεβού μέσω email, σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τον αριθμό του τηλεφώνου σας για να επιβεβαιώσουμε το ραντεβού σας.

ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

Βουτσινά 68, Πλατεία Δημοκρατείας (3ος όροφος), πλησίον Μετρό

Χολαργός, Τ.Κ. 155 61

Ώρες ιατρείου

Δευτέρα   15:00-21:00

Τρίτη         15:00-21:00     

Τετάρτη    15:00-21:00

Πέμπτη     15:00-21:00

(κατόπιν ραντεβού)

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page